چرا غواصی لذت بخش است ؟

دليل اول : بی‌وزنی

وقتی‌که به زير سطح آب می‌روید می‌توانید سقوط آزاد از ارتفاع را تجربه كنيد و يا در حالت بی‌وزنی قرار بگيريد كه بسيار لذت‌بخش است در اینجا می‌توانید مانند فضانوردان در فضا حالت بی‌وزنی را تجربه كنيد و يا مانند پرنده‌ای بر اطراف يك صخره آزادانه گردش كنيد و يا در يك جريان آبی قرارگرفته و بدون هیچ‌گونه تلاشي مسيري طولانی را طی کنید ، و به هر شكل در زیرآب قرارگرفته و حركت كنيد و به هر سمت‌وسوی كه می‌خواهید برويد.

دليل دوم : زیبایی‌ها

در زیرآب انواع آبزيان ، مرجان‌ها و صخره‌های را مشاهده خواهيد كرد كه بسيار زيبا و محصورکننده می‌باشند. حباب‌های كوچك هوا در بالای سر شما بسيار زيبا حركت می‌کنند و نور خورشيد كه از سطح آب می‌تابد جلوه‌ای خاص دارد دسته‌های رنگارنگ ماهی در اطراف شما حركت می‌کنند وزندگی بزرگ و پرجنب‌وجوشی در زیرآب در جريان است . اينجا آن‌قدر زيباست كه شما زمان را فراموش می‌کنید . اين موارد نمايش كوچکی از قدرت بی‌کران خداوند بزرگ است

دليل سوم : سكوت

روي سطح زمين جهانی است پر از سر و صدا و بايد صداهای مختلفی را شنيد اما در زير سطح آب صداها حذف می‌شود به‌استثناء صداي حباب‌های خودتان و دنيایی از سكوت و آرامش وجود دارد . اينجا جایی است كه در سكوت و آرامش كامل می‌توان با افكار خود تنها بود.

دليل چهارم : نور خورشيد بر بستر دريا

در روزهای آفتابی و آب‌های زلال ، شفاف و کم‌عمق درخشش نور خورشيد بر كف دريا بر روي شن و ماسه بسيار زيباست و رنگین‌کمان‌های كوچكي براثر پرتو نور خورشيد درست می‌شود كه بسيار زيبا درون آب میر قصدند و خود را نمايان می‌کنند.

دليل پنجم : حس ماجراجويي

حتی اگر شما به يك سايت غواصی هزاران بار رفته باشيد بازهم در غواصی بعدي چيزهای جديدی در آن خواهيد ديد و با دقت در نگاه كردن به اطراف و در ميان مرجان‌ها و صخره‌ها موجودات آبزی بسيار زیبایی خواهيد ديد كه قبلاً آن را نديده بوديد بنابراين هر غواصی شما متفاوت خواهد بود و شما حس ماجراجويی به‌ مانند ژاك كوستو خواهيد داشت.

دليل ششم : فرق با ديگران

زماني كه غواصی می‌کنید احساس می‌کنید با افراد دیگر فرق داريد و يك كار منحصربه‌فرد و خاص انجام می‌دهید . استفاده از علائم خاص دست ، وسايل تنفسي ویژه ، محيط متفاوت شما را با ديگران متمايز می‌کنند و با ديگر غواصان جامعه كوچکی درست کرده‌اید كه خیلی‌ها عضو آن نيستند .

و دلايل ديگري نيز وجود دارد كه غواصی لذت‌بخش است.

 

گردآوری ، تألیف و ترجمه : سعيد پروين 

مركز غواصی بین‌المللی مارينا www.IranMarina.com

استفاده از مطالب این مقاله برای علاقه‌مندان و هنرجويان غواصی به‌شرط امانت‌داری و رعایت اخلاق حرفه‌ای (درج منبع و نویسنده) آزاد می‌باشد.