ایران مارینا مرکز غواصی بین المللی مارینا

5 روش برای کنترل موهای بلند در غواصی و نکات مهم

موهای بلند می‌توانند در هنگام غواصی مشکلات و چالش‌هایی را ایجاد کنند، پس به همین علت در هنگام غواصی مدل مو بسيار اهميت دارد . شما با رعایت برخی نکات و استفاده از روش‌های مناسب، می‌توانید موهای خود را محافظت کرده و تجربه غواصی بهتری داشته باشید.  

چرا مدل مو در غواصی اهمیت دارد؟ ۲ دلیل مهم و ۵ روش کاربردی برای مدیریت موهای بلند


دو دلیل مهم برای كنترل كردن موهای بلند در غواصی  

۱-موهای بلند در اطراف صورت غواص قرار می گيرند و باعث كاهش ديد او می شوند 

۲-موها درون آب سست می شود در اطراف بند ماسک قرار گرفته و درون آن گير می كنند و باعث كشيدگی مو می شوند .

چند روش کاربردی و موثر برای كنترل كردن موهای بلند در غواصی  

۱- بستن مو به شكل دم اسبی

موهای خود را در هنگام غوص زدن به عقب نگه داريد . اما اگر موی شما بسيار بلند است می توانيد آن را دور گردن خود بياندازيد . توجه داشته باشيد موی خود را با كش محكم بسته نگه داريد تا در هنگام شيرجه زدن و يا در زير آب موهای شما باز نشود همچنين می توانيد انتهای موی خو را با كش بسته نگه داريد تا در زير آب بصورت درهم و برهم نباشد .

۲-بافت مو بصورت يك رديف در پشت سر

اين روش از بافتن و تابيدن موها است و باعث می شود موها محكم در جای خود قرار گيرند . اين روش برای موهای نيمه بلند خوب می باشد . البته بعد از غواصی حتما بايد با آب شيرين شستشو شود و توسط مواد نرم كننده رسوبات از روی آنها برداشته شود و به آرامی شانه شود . چون آب شور دريا باعث چسبيدن و وز شدن موها می شود و باز كردن بافت های مو كار سختی است .

۳-بافت مو بصورت دو رديف در اطراف سر

یکی از مدلهای مو برای غواصی بافت دو رديف آن است . در اين روش موهای سر را به دو قسمت تقسيم كرده و از بالا به پايين آنها را بهم بافته و با استفاده از كش در انتها آنها را محكم می كنيم . البته بعد از غواصی حتما بايد با آب شيرين شستشو شود و توسط مواد نرم كننده رسوبات از روی آنها برداشته شود و به آرامی شانه شود . چون آب شور دريا باعث چسبيدن و وز شدن موها می شود و باز كردن بافت های مو كار سختی است .

۴-استفاده از كلاه شنا

در كلوب های غواصی بسياری اين وسيله به فروش می رود . اين كلاه معمولا از جنس پارچه است و شبيه يك عدد هد بند بزرگ است از بالای سر تا تا پشت گردن را می پوشاند . اين وسيله يك ابزار عالی برای جمع كردن مو می باشد .

۵-استفاده از كلاه غواصی

تا حد زیادی موثر ترین روش برای کنترل موها در غواصی استفاده از كلاه مخصوص غواصی است .كه با پوشاندن كامل سر و گردن در زير چانه محكم می شود . اين وسيله از جنس لباس غواصی بوده و مانند يك عايق عمل می كند .

اين كلاه برای تمامی موها از كوتاه تا بلند مورد استفاده قرار می گيرد و كليه موها درون آن جا می شود . و ديگر نيازی به استفاده از كش و يا بافت مو نيست.

نکات محافظتی برای موهای بلند در غواصی

استفاده از روغن‌ها و محصولات محافظ : قبل از غواصی، می‌توانید از روغن‌های طبیعی مثل روغن نارگیل یا محصولات محافظ مو استفاده کنید تا موهایتان در برابر نمک و کلر محافظت شوند.

شستشو و مراقبت پس از غواصی : پس از هر بار غواصی، موهای خود را با آب شیرین بشویید تا نمک و کلر از آن‌ها پاک شود. سپس از شامپو و نرم‌کننده مناسب استفاده کنید.

استفاده از ماسک مو : بعد از غواصی از ماسک‌های مرطوب‌کننده و تقویتی برای ترمیم و تغذیه موهای خود استفاده کنید.

محافظت از موها در برابر آفتاب : موها نیز مانند پوست به محافظت در برابر اشعه‌های مضر آفتاب نیاز دارند. می‌توانید از اسپری‌های محافظ مو در برابر آفتاب استفاده کنید.

شستشوی کامل موها : پس از هر بار غواصی، موهای خود را با آب شیرین به خوبی بشویید تا نمک و کلر از آن‌ها پاک شود.

استفاده از شامپو و نرم‌کننده مرطوب‌کننده : از شامپوها و نرم‌کننده‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید تا موهایتان نرم و مرطوب بمانند.

استفاده از سرم مو : استفاده از سرم‌های محافظ مو می‌تواند به بازسازی و تغذیه موها کمک کند.

پیوست

مركز غواصی بین‌المللی مارينا
تیم تحریریه ایران مارینا گردآوری ، تألیف و ترجمه توسط سعید پروین
استفاده از مطالب این مقاله به شرط امانت داری و رعایت اخلاق حرفه ای (درج منبع و نویسنده) آزاد می باشد مركز غواصی بین‌المللی مارينا
نیاز به اطلاعات بیشتری دارید ؟ مشاوره قبل از هر تصمیمی بهترین راه است
2095 108 0919 ۵ دقیقه رایگان
5 روش برای کنترل موهای بلند در غواصی و نکات مهم
4 دقیقه زمان مورد نیاز برای مطالعه
در اینستاگرام
ایران مارینا را دنبال کنید!
در تلگرام
ایران مارینا را دنبال کنید!